وبلاگ کوهنوردی نیشابور و نیشابوری ها

<--به اولین وبلاگ ورزشی نیشابور و جامع ترین باکس اطلاعاتی کوهنوردی نیشابور خوش آمدید-->

وبلاگ کوهنوردی نیشابور و نیشابوری ها

<--به اولین وبلاگ ورزشی نیشابور و جامع ترین باکس اطلاعاتی کوهنوردی نیشابور خوش آمدید-->

صعود دو جبهه دماوند باز هم با موفقیت

 

تیم کلنی هیات کوهنوردی نیشابور که هفته گذشته برای صعود زمستانی قله دماوند عازم این منطقه  شده بود پس از چند روز تلاش موفق شد این قله را از دو جبهه شمالی و جنوبی  به سلامت صعود کند.  

سرپرستی این تیم دوازده نفره که چند عضو جدید و تازه کار را هم در خود جای داده بود،آقای ایوب امین الرعایا به عهده داشت.  

خبر صعود در فارس  نیوز

دماوند زمستانه

 

تیم کلونی نیشابور روز پنج شنبه گذشته 24/11/87 راهی جبهه جنوبی دماوند شد.

تیم کلونی هیئت کوهنوردی نیشابور چند سالی که بدون وقفه به تربیت نیرو و همچنین بالا بردن سطح فنی اعضای آن می پردازد که این راه بوسیله انجام صعود های فنی و دشوار زمستانه که هر ساله انجام می شود می پردازد.


پاورقی : اطلاعات دقیق تر در زمان برگشت تیم از برنامه به همراه گزارش آن ارائه می شود.

(تبریک ) با کمی تاخیر

 

جناب آقای مجید نیک منش انتخاب بجای شما را به عنوان ریاست هیات کوهنوردی شهرستان نیشابور به شما و جامعه کوهنوردی شهرستان تبریک می گوئیم. 

در ضمن به بزرگان کوهنوردی شهرستان نیز به خاطر انتخاب درست و نیز مدبرانه ی شان تبریک می گوئیم و از طرف وبلاگ و به نمایندگی از طرف کوهنوردان شهرستان از آنها می خواهیم که ایشان را در این راه تنها نگذارند. 


نقد و انتقاد:  در ضمن آقای نیک منش در مورد مسئولین کمیته های هیات هنوز به صورت رسمی برنامه ای را اعلام نکرده اما با توجه به سوابق و بیوگرافی طلایی ایشان می توان گفت که برای هیات تصمیماتی دارند که احتمال می رود ، با تغییر چند مسئول کمیته همراه باشد.

صعود سراسری استانی به قوچگرد به مناسبت ۲۲ بهمن

هیئت کوهنوردی نیشابور دیروز در گرد همایی کلیه کوهنوردان خراسان برای صعود به قله قوچگرد شرکت کرد. علاوه بر اعضای هیئت ؛ تیم های مختلف شهرستان از جمله صبا ، هما و پیشرو هم در این گردهمایی شرکت داشتند و عازم صعود شدند. در این همایش از ایوب امین الرعایا و هیئت کوهنوردی نیشابور بدلیل زحمات گرانقدرشان در زمینه کوهنوردی تقدیر و تشکر به عمل آمد و همچنین یک حلقه طناب و یک تخته چادر به هیئت کوهنوردی نیشابور نیز اعطا گردید.

محصولات گورتکس از چه ساخته شده اند ؟

لایه گورتکس ترکیبی از دو ماده منحصر بفرد به ثبت رسیده است .یکی از این دو جزء تترا فلوئورو اتیلن خالص ePTFE))است که در هر اینچ مربع 9 میلیارد منفذ دارد . هر یک از این منافذ بسیار کوچکتر از یک قطره ریز آب( 20000 بار)امابسیار بزرگترازیک مولکول بخار آب(700 بار)است.قطره نمی تواند از منافذ لایه عبور کند ولی مولکول به صورت بخار قادر به عبور از آن است . قابلیت عبور بخار را " قابلیت تنفس " می نامند . جزء دیگر ماده ای است که روغن و چربی را بخود نمی گیرد (دافع چربی) و از آلوده شدن گورتکس به مواد چرب نظیر روغن های نفتی ,مواد غذایی,حشره کشها و دیگر مواد مضر جلوگیری می کند.برای ایجاد یک پوشش ضد آب و باد که در عین حال " قابلیت تنفس "را حفظ کند لایه گورتکس را روی پارچه های دیگر می پوشانند  پارچه هایی که بر چسب اجاره نامه ما را دریافت کرده و توسط طرف های تجاری ما عرضه میشوند مجهز به پوشش گورتکس و بنابراین ضمن حفظ " قابلیت تنفس " ضد آب و ضد هوا نیز هستند . 

ادامه مطلب ...

بعضی ها فقط بلدند حرف بزنند

 

هنوز از یادمان نرفته روزهایی که حاج ایوب امین الرعایا برای بار دوم پست ریاست هیئت را قبول کرد. خیلی ها با خیلی حرف هاشون باعث شدند که آقای امین الرعایا دوباره برگردد گرچه که اونها سر حرفشون نموندند ولی ایوب امین الرعایا کارش با کمال کیفیت و انتظار پیش رفت و دهن بدخواهان هیئت کوهنوردی نیشابور رو بست.

حالا جوانی به نام مجید نیک منش جای ایوب امین الرعایا رو چند وقتیست که گرفته , باز هم همان افراد با همان حرف های خود شخص دیگری رو بر کرسی ریاست هیئت کوهنوردی نیشابور نشاندند و دارند می روند. حرف هاشون زیباست , دلفریبه ولی فقط حرفه مثل : ما نمی گذاریم رییس هیئت تنها بماند مثل : ما هم گوشه کار رو می گیریم. حتی سازمان های مختلف هم وعده همکاری می دهند که به دلیل فضای باز نقد و انتقاد که در فرهنگ بعضی از مسئولین ما هست از بیان آن می گذریم.  

انگار اینها تو هیئت و شهرستان هستند تا یک نفر رو بنشانند و بروند. حالا این شخص با کمبود ها که اصلا هم کم نیست چه کند به خودش مربوط است.برای مجید نیک منش فرزند خلف کوهنوردی نیشابور آرزوی موفقیت می کنیم و امیدواریم که بتواند مانند گذشته بر مشکلات فائق آید.

پسته

 درخت پسته گیاهی است دو پایه یعنی گلهای نر و ماده جدا از یکدیگر و روی درخت مجزا قرار گرفته است. گل آذین درخت پسته بطور کلی خوشه‌ای است و در خوشه نر که گلها به یکدیگر فشرده و متراکم هستند. تعداد زیادتری گل مشاهده می‌شود تا در خوشه ماده که فاصله از گلها یکدیگر زیاد است و به همین علت این نوع گلها خوشه افشان و شلی تشکیل می‌دهند.

گلهای ماده دارای یک تخمدان و یک تخمچه هستند ولی کلاله منشعب و دارای سه شاخه است. برگ درخت پسته از 5 تا 7 برگچه تشکیل شده است. ریشه درخت محوری و عمودی است و تا عمق بیشتر از دو متر در داخل خاک فرو می‌رود.
تلقیح گلهای ماده بوسیله باد انجام می‌گیرد.

خواص داروئی

  • مغز پسته به علت داشتن آهن خون ساز است و آنهایی که مبتلا به کم خونی هستند باید حتما روزانه مقداری پسته بخورند.
  • خوردن پسته نیروی جنسی را تقویت می‌کند.
  • مغز و ذهن را تقویت می‌کند.
  • برای آرامش قلب و آرام کردن اعصاب مفید است.
  • برای باز کردن مجاری کبد مصرف پسته توصیه می‌شود.
  • پسته معده را تقویت می‌کند.
  • برای تسکین سرفه مفید است.
  • اسهال معمولی و اسهال خونی را درمان می‌کند.
  • جوشانده پوست درخت پسته برای برطرف کردن خارش اعضای تناسلی زنان مفید است.
  • جوشانده پوست و برگ درخت پسته برای رفع درد و خارش مقعد مفید است.

خواص پوست سبز پسته

  • بهترین دارو رای رفع بوی بد دهان است.
  • جویدن آن باعث التیام زخمهای داخل دهان می‌شود.
  • برای استحکام لثه آنرا روی لثه بمالید و یا بجوید.
  • دم کرده پوست سبز پسته حالت دل بهم خوردگی و استفراغ را از بین می‌برد.
  • دم کرده آن برای رفع اسهال مفید است.
  • برای رفع سکسکه پوست سبز پسته را دم کنید و یک فنجان از آنرا بنوشید. خواص پوست سفید پسته پوست سفید پسته برای بواسیر و بیرون زدن مقعد مفید است. برای درمان این بیماری باید پوست سفید پسته را در آب بجوشانید و آنرا داخل لگنی بریزید و شخصی را که این بیماری را درد برای چند دقیقه در آن بنشیند، باعث تسکین درد و تخفیف بیماری می‌شود.

مضرات

مغز پسته چربی زیادی دارد و بنابراین برای معده مناسب نیست و کسانی که معده ضعیف دارند باید آنرا با زرد آلو بخورند. ضمنا مغز پسته گرم و خشک است خوردن زیاد آن باعث گرمی بدن و کهیر و دانه‌های قرمز رنگ در پوست می‌شود. برای رفع گرمی و خشکی باید سرکه ، انار ترش و یا برگه زردآلوی ترش مصرف نمود