وبلاگ کوهنوردی نیشابور و نیشابوری ها

<--به اولین وبلاگ ورزشی نیشابور و جامع ترین باکس اطلاعاتی کوهنوردی نیشابور خوش آمدید-->

وبلاگ کوهنوردی نیشابور و نیشابوری ها

<--به اولین وبلاگ ورزشی نیشابور و جامع ترین باکس اطلاعاتی کوهنوردی نیشابور خوش آمدید-->

۲۵ نکته

 

نکته۱ - کوله پشتی٬ خانه کوچک کوهنورداست
نکته
۲ -  
قدمهای خودرا نسبت به شیبها تنظیم کنید.
نکته
۳ -
کوهنوردی ورزش جمعی است از تک روی پرهیزکنید.
نکته
۴  -
تنها به کوه نروید .
نکته
۵  -
درکوه هیچگاه ندوید .

ادامه مطلب ...

گیاه اورس

 

 

محل رویش این گیاه در ارتفاعات بیش از ۲٥٠٠ متر و کوهستانهای صعب العبور می باشد و بیشتر در جنگلهای غرب کشور وجود دارد. درختی بسیار مقاوم و سازگار با هر نوع آب و هوایی است و دارای برگهای سوزنی شکل می باشد و بسیار بوی زننده ای دارد.
مصرف دارویی آن به صورت محلی، استفاده از صمغ این گیاه برای ناراحتیهای پوستی و تنظیم عادات ماهانه است. این گیاه تنها گونه ای است که با شرایط سخت قادر به ادامه حیات است و حافظ خاک نقاط مرتفع است.

کنسل شدن برنامه ها

 

برنامه این هفته هیئت کوهنوردی نیشابور؛ سنگنوردی دو روزه در منطقه دره اخلمد بود که باز هم مانند برنامه سنگنوردی پیشین کنسل شد. قرار بود در ادامه یک برنامه یک روزه اجرا شود که آن هم اجرا نشد. معلوم نیس دلیل کنسل شدن برنامه های هیئت کوهنوردی نیشابور به چه دلیل است؟

نوشابه‌ ورزشی

 

نوشابه‌های ورزشی نوشیدنی‌های هستند که برای استفاده ورزشکاران قبل، بعد و در حین تمرین و یا فعالیت‌های ورزشی تهیه شده‌اند و محتویات آنها با هم متفاوت است. علیرغم کارآیی مناسب آنها در ورزش استفاده از آنها در سایر شرایط (غیر ورزش) مفید نبوده بلکه ممکن است مضراتی نیز داشته باشد. یکی از انواع این نوشابه‌ها، نوشابه‌هایی است که خصوصاً برای استفاده بعد از ورزش است.در حین فعالیت ورزشی مقادیر زیادی عرق از بدن دفع می‌شود. عرق مکانیسمی برای دفع گرماست. به همراه حجم زیاد آب، مقادیر قابل توجهی سدیم، پتاسیم، منیزیم و... نیز از طریق عرق از دست می‌رود. میزان تعریق طی ورزش در ورزش‌ها و شرایط مختلف محیطی متفاوت است. در ورزش‌های بیش از یک ساعت با شدت بالا به‌طور متوسط در هر ساعات 1 لیتر مایع بدن از طریق عرق از دست می‌رود‌ و اگر این آب از دست رفته جبران نشود، ورزشکار در معرض خطر کم‌آبی قرار می‌گیرد.

ادامه مطلب ...

تاکید نماینده مردم نیشابور بر توسعه جان پناه بینالود

 

در روزنامه خراسان 12/3/87 منتشر شده است:  

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از جان پناه دو شهید که در ارتفاع 2 هزار و  599 متری از سطح دریا در رشته کوه بینالود واقع شده است ، پس از بررسی اوضاع آب منطقه قول مساعدت در خصوص توسعه و آب رسانی به این مکان را داد. به گزارش خبرنگار ما حجت الاسلام دکتر حسینی که به همراه هیئت کوهنوردی نیشابور و نماینده گروه های کوهنوردی شهرستان موفق به صعود به قله 3 هزار و 231 متری بینالود شده بود ، در جمع کوهنوردان اظهار داشت : با توجه به اهمیت و جایگاه شهرستان نیشابور و استقبال کوهنوردان و جهانگردان از مناطق ییلاقی و کوهستانی این شهرستان ، فضاهای موجود باید تکمیل شود و گسترش یابد تا در شان ورزش این شهرستان باشد. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت : پیشنهاد می شود تا با ایجاد و گسترش همایش های کوهنوردی و برپایی نمایشگاه های سالانه و دو سالانه ، مردم را با این ورزش جذاب و مهیج آشنا کنیم. وی خود را عضو افتخاری هیئت کوهنوردی نیشابور دانست و گفت : از هرگونه تلاش در این زمینه دریغ نخواهم کرد. شایان ذکر است : جان پناه دو شهید در سال 1370 با همت جمع کثیری از کوهنوردان شهرستان نیشابور از جمله شادروان سعید امینی ثانی ، حامد گلکار و خلبانان شهید مراد نژاد و صحرانورد ساخته شده است و از آن زمان تا کنون فقط هیئت کوهنوردی نیشابور با همت کوهنوردان نیشابوری ، تعمیرات آن را انجام داده است و هر ساله آن را تجهیز می کنند.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

نقد و انتقاد: فقط یک سوال : نماینده گروهها؟

مروری بر کمک های اولیه

 

هیئت کوهنوردی نیشابور در نظر دارد  یک سری کلاس های مرور بر دوره های امداد را برگزار نماید. مدرسین این دوره خود کوهنوردان نیشابوری هستند که مشغول خدمت در حرفه پزشکی نیز می باشند. مزیتی که این دوره ها نسبت به دوره های برگزار شده در جمعیت هلال احمر دارد این است که مدرسین خود کوهنورد بوده و با شرایط خاص کوهستان و امداد آشنایی دارند و صرفا مدرس این دروس نیستند.

اولین جلسه این دوره ها دیروز تواتاق هیئت کوهنوردی نیشابور برگزار گردید.

اجرای برنامه ایدلیک

 

تعداد 10 نفر از اعضای هیئت کوهنوردی نیشابور ساعت 6 صبح روز پنج شنبه طبق تقویم هیئت عازم منطقه ایدلیک شدند. سرپرستی این برنامه را رضا فتحی از مربیان و پیشکسوتان هیئت کوهنوردی نیشابور بر عهده  داشت.در این برنامه تعداد 5 نفر از بچه های تیم اقدام به پیمایش آبشارها نمودند. تیم ساعت 3 بامداد شنبه به نیشابور در کمال صحت و سلامت بازگشت.

لایه های لباس

 

مقدمه:

همان مطلبی که بارها به شیوه های گوناگون شنیده اید یا مطالعه کرده اید. پوشاک در کوهنوردی در حال حاضر یک صنعت تخصصی ، یک بازار پر رونق اقتصادی و یک ضرورت غیر قابل انکار در کوهنوردی به خصوص در برنامه های زمستانی و ارتفاعات بلند است.

 

بررسی :

استفاده از پوشاک کوهنوردی برای رسیدن به ایده آلهای زبر است:

خشک ، گرم ، راحت و سالم ماندن با لباسهایی کم حجم تر و سبک تر تا جای ممکن در طول اجرای برنامه کوهنوردی و به طبع هر چه پوشاکی که انتخاب می کنیم دقیق تر و تخصصی تر باشد به این اهداف بیشتر نزدیک خواهیم شد و البته هزینه های گزاف تری نیز باید پرداخت کنیم.

 

ادامه مطلب ...