وبلاگ کوهنوردی نیشابور و نیشابوری ها

<--به اولین وبلاگ ورزشی نیشابور و جامع ترین باکس اطلاعاتی کوهنوردی نیشابور خوش آمدید-->

وبلاگ کوهنوردی نیشابور و نیشابوری ها

<--به اولین وبلاگ ورزشی نیشابور و جامع ترین باکس اطلاعاتی کوهنوردی نیشابور خوش آمدید-->

شیرین بیان

 

 

 نام فارسی : شیرین بیان

نام علمی : Glycyrrhiza glabra

ویژگی های گیاهشناسی :

گیاهی علفی ، پوشیده از کرک که هر برگ آن مرکب از 7 تا 12 جفت برگچه بیضی یا دوکی شکل با نوک مدور است . گل آذین آن شامل 60 تا 80 گل سفید مایل به کرم است.

رویشگاه ها :

اطراف تهران ، کلاک کرج ، تفرش ،خوی و ...

خواص دارویی :

ریشه شیرین بیان خنک ،مدر،مفید برای درمان سرفه وسینه ، زخم معده ،عفونت های گلو و برونشها.جوشانده ی ریشه شیرین بیان برای رفع بیماریهای دهانی مفید است.

پزشکی کوهستان و زنان

 

کوهنوردی برخلاف بسیاری از رشته های ورزشی دارای طیف و تنوع وسیعی می باشد؛ از کوهپیمایی ساده روزهای تعطیل تا هیمالیانوردی و درگیری با سنگ و یخ، که بر اساس نوع فعالیت کوهنوردی تاثیرات فیزیولوژیک و جسمی و روانی این ورزش بر افراد می تواند بسیار متنوع باشد.
در پزشکی کوهستان آنچه بیشتر مورد توجه قرار می گیرد تاثیر ارتفاع و فعالیت شدید در ارتفاعات بالا بر جسم و روان افراد می باشد که این تاثیرات در زنان با توجه به ویژگیهای خاص آنها بررسی می گردد.


ادامه مطلب ...

تجهیز پناهگاه( «خبر» با کمی تاخیر)



در آستانه فصل سرما جانپناه دوشهید واقع در قله بینالود نیشابور تجهیز شد .

رییس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی نیشابور گفت
هر ساله در ابتدای فصل پائیز این جانپناه رنگ آمیزی ، مرمت و تجهیز می گردد تا استفاده کنندگان در فصل سرما با مشکل مواجه نگردند .

مجید نیک منش ادامه داد این برنامه که با حضور اکثر گروه های کوهنوردی برگزار گردید بیش از
06 کوهنورد در این امر مشارکت داشتند و در طی 2 روز ، داخل و خارج این پناهگاه کاملا رنگ آمیزی شده و شیشه های شکسته مرمت گردید ، همچنین کف هر دو طبقه این پناهگاه کاملا موکت پوش شد .

وی افزود هزینه های انجام شده بابت این امر بالغ بر 5/000/000 ریال میباشد و از کلیه کسانی که از این مکان استفاده می کنند تقاضا نمود  رعایت اصول ایمنی را کرده و از تخریب پناهگاه که متعلق به خودشان می باشد خودداری نمایند تا در مواقع ضروری مورد استفاده ی دیگر کوهنوردان نیز قرار گیرد .

شایان ذکر است جانپناه دوشهید نیشابور که در ارتفاع 2500 متری واقع شده به خاطر تمیز و مرتب بودن آن به عنوان بهترین جانپناه سطح کشور شناخته شده است .


خبر برگرفته از: سایت هیات کوهنوردی و صعود های ورزشی شهرستان