وبلاگ کوهنوردی نیشابور و نیشابوری ها

<--به اولین وبلاگ ورزشی نیشابور و جامع ترین باکس اطلاعاتی کوهنوردی نیشابور خوش آمدید-->

وبلاگ کوهنوردی نیشابور و نیشابوری ها

<--به اولین وبلاگ ورزشی نیشابور و جامع ترین باکس اطلاعاتی کوهنوردی نیشابور خوش آمدید-->

حادثه در بینالود نیشابور

 

روز سه شنبه ( 25/3/89)  تیمی متشکل از 10 نفر (7 زن و 3 مرد ) از زاهدان در منطقه بینالود شروع به فعالیت می کنند که پس از صعود قله در حین برگشت دچار حادثه می شوند.

شب هیئت کوهنوردی نیشابور از حادثه مطلع شده و چهار نفر را در قالب دو تیم دو نفره متشکل از تیم اول صامر ابراهیمی (پدر کوهنوردی نیشابور) و رضا ملا نوروزی و تیم دوم امیر حمداد و علی رستمی عازم منطقه راهی منطقه می کند. طی اطلاعاتی که به هیئت کوهنوردی نیشابور رسید شخصی در زیر قله بینالود دچار آسیب شکستگی پای راست و شکستگی دنده شده بود که پس از رسیدن تیم اول به مصدوم معلوم شد که مصدوم یک خانم به نام لیلا آسیابان است و آسیب ها :خونریزی اعضای داخلی (که بعدا معلوم شد خونریزی کبد بوده) و شکستگی نازک نی پای راست می باشد.

سه نفر از اعضای تیم زاهدانی درپناهگاه و مابقی پیش مصدوم بودند که توسط یکی از اعضای تیم اول در ساعت 3 بامداد چهارشنبه شبانه به پایین (پناهگاه دو شهید)منتقل شدند.

چاره ای بجز شب مانی پیش مصدوم نبود به همین دلیل رضا ملا نوروزی , امیر حمداد , علی رستمی , حسین قرونه ( از اعضای هلال احمر) و یکی دیگر از اعضای تیم زاهدان بالا سر مصدوم شب را به صبح رساندند. صبح طبق هماهنگی های انجام شده توسط هیئت کوهنوردی نیشابور هلی کوپتر امداد و نجات روی یکی از قله های فرعی بینالود به مهارت خاصی با وجود باد فرود آمده و مصدوم به همراه هم تیمی خود به بیمارستان رضوی منتقل شدند. 

قابل ذکر است که فرود هلی کوژتر در همچنین مکانی فقط مرهون مهارت خاص خلبان بود و فرود در این ارتفاع و باد موجود در منطقه کاری بسیار دشوار و پر خطر می باشد که خوشبختانه با وجود خلبانی کار بلد این امر میسر شد.

تیم پس از انتقال مصدوم به سرعت اقدام به فرود کرده و پس از رسیدن به پناهگاه وآقای ابراهیمی  و همراهی تیم زاهدانی به شهر مراجعت کردند.

جشنواره عکس کشوری بینالود

 

 

به نام خدا

اهداف

1 – ایجاد زمینه برای رقابت سازنده در جهت ارتقاء سطح کیفی عکس های گرفته شده با موصوع کوه و کوهنوردی

2 – گسترش ورزش کوهنوردی در آثار بصری

3 – ترغیب عکاسان فعال و کوهنوردان به ثبت لحظات زیبا و بکر در حوزه کوه و کوهنوردی

ادامه مطلب ...

تمرینات

  

مشخه های کلی برنامه تمرینات استقامتی: 

1-     اصول اساسی تمرین 

2-     مراحل مختلف تمرین 

3-     فعالیت های مقدماتی یا گرم کردن 

4-     سردکردن  

اصول تمرین

ادامه مطلب ...

هفته آموزشی

 

حضور مجید نیک منش در هیئت کوهنوردی نیشابور جو آموزشی شهرستان نیشابور را بسیار قوی کرد و این هفته مثال بارزی در این زمینه است.

چهار شنبه هفته گذشته(29/2/89)تعدادی از اعضای هیئت کوهنوردی نیشابور و گروهها برای آزمون مربیگری درجه 3 کوهپیمای راهی تهران شدند.

تعدادی نیز در منطقه زشک با مدرسی رضا فتحی مشغول گذراندن دوره کارآموزی برف و یخ شدند.

12 نفر دیگر هم در منطقه بوژان به سرپرستی امیر حمداد و مدرسی مهدی مودتی (از مدرسین بجنوردی) مشغول گذراندن دوره کارآموزی کوهپیمایی بودند.

در هفته های آینده نیز کلاسهای کارآموزی کوهپیمایی مخصوص بانوان , دوره پزشکی ارتفاع , و مربیگری تئوری ورزش نیز برگزار خواهد شد.