وبلاگ کوهنوردی نیشابور و نیشابوری ها

<--به اولین وبلاگ ورزشی نیشابور و جامع ترین باکس اطلاعاتی کوهنوردی نیشابور خوش آمدید-->

وبلاگ کوهنوردی نیشابور و نیشابوری ها

<--به اولین وبلاگ ورزشی نیشابور و جامع ترین باکس اطلاعاتی کوهنوردی نیشابور خوش آمدید-->

پیش نویس تقویم هیئت کوهنوردی نیشابور

 

پیش نویس تقویم هیئت کوهنوردی نیشابور با حضور تعدادی از صاحب نظران و بزرگان این اتاق یکشنبه شب گذشته اجرا شد. بحث هایی هم در زمینه بهتر شدن تقویم انجام شد. 

تقویم هیئت کوهنوردی نیشابور پس از بررسی های نهایی کمیته فنی ارائه خواهد شد.

اصول حرکت در کوهستان

 

اصول حرکت در کوهستان

مقدمه:

انسان ها در طول زندگی جهت فعالیت های روزمره راه زیادی را طی می کنند. امااین راه رفتن اغلب در مسیر های هموار و تکراری است. ولی راه رفتن در کوهستان جهت وجود ناهمواری ها و فراز و نشیب ها باید به گونه ای باشد که ضمن ایجاد ایمنی برای خود و  همراهان از حداقل انرژی استفاده شود تا دچار عوارض ناشی از گام برداری غیر اصولی نگردیم.

ادامه مطلب ...

موج جدیدی از غارنوردی در نیشابور

  

دیشب جلسه ای در هیئت کوهنوردی نیشابور با حضور مجید نیک منش (رییس هیئت کوهنوردی نیشابور) برگزار شد. حاضرین این جلسه که تئوری های غارنوردی توسط مهدی لگزیان مربی ارزشمند هیئت کوهنوردی نیشابور در آن بیان شد اعضای گروه های کوهسار , هما و هیئت بودند.

غارنوردی در نیشابور همیشه به صورت بازه زمانی انجام شده و مدت دار نبوده , امیدواریم با تشکیل این جلسات و منتقل شدن اطلاعات غارنوردی هم چون مهدی لگزیان به جوان تر ها غارنوردی هم در نیشابور به طور ریشه دار تر ادامه پیدا کند , گرچه که آقای نیک منش قول برگزاری اولین جلسه کارآموزی غارنوردی را در صورت ادامه این  کلاسها به حاضرین دادند.

یک خبر


یک خبر . هزاران سوال بی جواب


باز هم بزرگان در کنار هم گرد آمدند.
این حلقه کی پایان می پذیرد؟

رییس فدراسیون کوهنوردی, جناب آقای شعاعی, به نیشابور آمد و با نیشابوری ها جلسه داشت.
در این جلسه فقط افرادی که همیشه موروثان هیئت کوهنوردی نیشابور بوده اند حضور داشتند و خبری از حضور جوانان در این جلسه نبود. گویا قرار نیست جوانان جایی برای رشد پیدا کنند.
در این جلسه افرادی چون مجید نیک منش (رییس هیئت کوهنوردی نیشابور) , رضا ملانوروزی( دبیر هیئت کوهنوردی نیشابور) , ایوب امین الرعایا ( ریاست اسبق هیئت کوهنوردی) , استاد سید صامر ابراهیمی , علی مختاریه , رضا فتحی و... حضور داشتند.
مگر نه آنکه باید با بزرگان نشست تا بزرگ شد؟
مگر نه اینکه پیران امروز جوانان دیروز بوده اند؟
.
.
.
.
.
.
فسیل های کوهنوردی نیشابور چه زمانی میدان را بدست جوانان خواهند داد؟

ریاست تربیت بدنی شهرستان نیشابور

جناب آقای امینی انتصاب شایسته و بجا و به موقع شما را به عنوان ریاست اداره تربیت بدنی شهرستان نیشابور ، به شما و جامعه ورزشی شهرستان نیشابور تبریک می گوئیم.

امید است با حضور شما در این عرصه ضمن ارتقا سطح کمی و کیفی ورزش شهرستان ، خلا ها و چالشهای موجود در این زمینه علی الخصوص در رشته کوهنوردی که بزرگترین جامعه ورزشی شهرستان را تشکیل می دهد ، مرتفع گردد.

به امید موفقیت روز افزون

                                                                                                  تیم مدیریتی وبلاگ