وبلاگ کوهنوردی نیشابور و نیشابوری ها

<--به اولین وبلاگ ورزشی نیشابور و جامع ترین باکس اطلاعاتی کوهنوردی نیشابور خوش آمدید-->

وبلاگ کوهنوردی نیشابور و نیشابوری ها

<--به اولین وبلاگ ورزشی نیشابور و جامع ترین باکس اطلاعاتی کوهنوردی نیشابور خوش آمدید-->

کلمات قراردادی سنگنوردان کوهستان

 

این هم کلمات قراردادی ای که بین سنگنوردان کوهستان استفاده میشه .

توجه داشته باشید که این فرامین باید با صدایی بلند و قابل فهم بیان بشوند.


حمایت آماده : این گزاره را حمایت چی می گوید. بعد از گفتن آن صعود کننده می تواند صعود خود را

 آغاز کند.

 

جمع کن: منظور از این اصطلاح‘ جمع کردن اضافه طناب است تا نفر بعد بتواند صعود را آغاز کند.

 

حمایت : منظور این است که صعود میکنم. این واژه هشداری به حمایت چی به منظور مراقب بودن

 در حمایت نفر صعود کننده است.

 

صعود کن : این واژه را نیز حمایت چی به زبان می آورد. منظور این است که مراقب هستم‘ میتوانید

 شروع به صعود کنید.

 

صعود می کنم : صعودکننده با این کلمه می گوید آماده صعود هستم و حمایت چی باید طناب را جمع

کند.

 

سنگ‘سنگ... : منظور این اصطلاح‘ ریزش سنگ از بالاست. با گفتن آن می توان نفرات پایین تر

 را آگاه ساخت. این کلمه از اصطلاحات عمومی کوهنوردی است.

 

حمایت آزاد : منظور این است که صعود کننده یا فرود رونده به جای امنی رسیده است و اکنون

حمایت چی می تواند به کار حمایت خاتمه دهد.

 

فیکس : نفر صعود کننده با این واژه می فهماند که حمایت چی در وضعیت دشوار یا خطرناکی قرار

دارم‘پس طناب را محکم کن. در این صورت حمایت چی مانع آونگ ( پاندول) شدن و یا سقوط صعود

 کننده می شود. صعود کننده بعد از محکم شدن طناب می تواند دست ها را از گیره رها کند و

استراحت نماید

 

شل کن : با این واژه صعود کننده به حمایت چی می فهماند "کمی طناب بده"