وبلاگ کوهنوردی نیشابور و نیشابوری ها

<--به اولین وبلاگ ورزشی نیشابور و جامع ترین باکس اطلاعاتی کوهنوردی نیشابور خوش آمدید-->

وبلاگ کوهنوردی نیشابور و نیشابوری ها

<--به اولین وبلاگ ورزشی نیشابور و جامع ترین باکس اطلاعاتی کوهنوردی نیشابور خوش آمدید-->

گزارش برنامه قرخود

 

این برنامه که با حضور 17 نفر از اعضای هیئت که اکثریت آنان نیز عضو تیم کلونی شهریتان هم هستند شنبه و یکشنبه همین هفته مورخ 22،23/7/85 برگزار شد. کروکی این منطقه توسط سرپرست برنامه آقای صامر ابراهیمی چندی پیش از برنامه ، از کوهنوردان بجنورد گرفته شده بود.

تیم روز شنبه توسط یک دستگاه مینی بوس ساعت 12 از محل قلکه آزادی به سمت روستای باش کلاته حرکت کرد. روز بعد ،یکشنبه، زمان طلوع آفتاب تیم از مسجد روستا که شب را در آن جا گذرانیده بود ، استارت کرد. طبق کروکی برای صعود چند مسیر وجود دارد که یک مسیر :یال منتهی به قله و دیگری دره ای بود که در انتها به یک گرده می رسید و این گرده روی خطالراسی بود که قله در امتداد آن است.طبق نظر سرپرست برنامه چهار نفر از تیم جدا شده و مسیر یال را ادامه دادند و مابقی تیم هم از مسیر دره به سمت گرده حرکت کردند. تیم اول به فاصلعه یکساعت زودتر از تیم اول ساعت 8 روی قله 2814 متری قله بودند. در برگشت هر دو تیم یکی شده و از مسیر یال که دارای مسیری پاکوب است و زمان کمتری هم برای فرود دارد به پایین برگشتند.

نوع گیاهی قالب منطقه درختان ارس به صورت تنک می باشد که به دلیل اینکه منطقه محافظت شده است آسیب کمتری به منطقه رسیده است.