وبلاگ کوهنوردی نیشابور و نیشابوری ها

<--به اولین وبلاگ ورزشی نیشابور و جامع ترین باکس اطلاعاتی کوهنوردی نیشابور خوش آمدید-->

وبلاگ کوهنوردی نیشابور و نیشابوری ها

<--به اولین وبلاگ ورزشی نیشابور و جامع ترین باکس اطلاعاتی کوهنوردی نیشابور خوش آمدید-->

گزارش اردوی مشترک تیم کلونی نیشابور به همراه تیم کلونی خراسان

 

تیم نیشابور متشکل از اعضای اصلی تیم کلونی روز پنج شنبه مورخ (27/2/86) به سمت مشهد برای ملحق شدن به تیم استان حرکت کردند. بعد از جابجایی بارها در مشهد دو تیم در کنار هم با کمک یک دستگاه اتوبوس به سمت رودبارک به راه افتادند. تیم روز بعد (28/2/86) صبح به پناهگاه رودبارک رسید تیم پس از جابجایی بارها توسط سه دستگاه نیسان به سمت ونداربن و انتهای جاده خاکی حرکت نمود. تیم روز اول را تا پناهگاه سرچال طی کرد و ترجیح داد که تا انتهای روز را به استراحت بپردازد.
لازم به ذکر است که کوهنوردان گروه آرش تهران و کوهنوردان شهر سنقر نیز در منطقه حاضر بودند تا جنازه های به یادگار گرفته شده طبیعت را به پایین باز گردانند.
روز بعد (29/2/86) همه اعضای تیم به همراه کلیه لوازم فنی از پناهگاه خارج شدند و به سمت دره پاتخت و در ادامه قله تخت سلیمان به راه افتادند. چند تن از اعضای تیم در دره پاتخت از تیم جدا شده و به ثابت گذاری در یکی از شیب ها پرداختند.
تیم پس از صعود قله به پایین بازگشت و روی ثابت گذاری ها تمرین داشت و بعد از اجرای تمرین کل تیم به پناهگاه باز گشت و به استراحت پرداخت.
روز بعد (30/2/86) هم تیم با کوله سنگین به سمت گردنه چالون حرکت کرد. در این روز تیم بانوان از تیم آقایان جدا شده و به سمت قله تخت سلیمان می رود.هوا به محض رسیدن تیم آقایان به گردنه چالون شروع به بارش با کمی باد می کند که تیم را برای عبور از سیاه سنگ زمینگیر کرد و با نظر سرپرستی تیم , اعضا اقدام به برقراری کمپ می کنند. تیم بانوان هم همزمان در قله تخت سلیمان کمپ خود را سر پا می کنند و تا صبح فردا به استراحت می پردازند.تیم آقایان پس از برقراری کمپ و بهتر شدن شرایط به دو تیم تقسیم می شوند تیم اول به سرپرستی رضا فتحی به سمت قله چالون و تیم دوم اقدام به ثابت گذاری روی سیاه سنگ می نماید. شب همگی در کمپ هایشان سکوت کوهستان و سلامتی خود را تا صبح در دل جشن گرفتند.
(31/2/86) صبح کل اعضای تیم آقایان به همراه لوازم فنی خود روی طناب ثابت تمرین کردند.تیم بانوان هم سر خوردن,ترمز و همچنین مواردی از انواع فرود را در دستور کار خود داشتند. بعد از اتمام تمرین ها تمامی تیم ها به پناهگاه سرچال بازگشتند. در پناهگاه جلسه ای با حضور آقای محمد نوری و بابازاده و رسول نقوی برگزار شد که دوستان سوالات خود را در مورد صعود های برون مرزی پرسیدند.
تیم شب در حال استراحت بود که ساعت 2 بامداد مورخه (1/3/86) تیم توسط آقای امانی بیدار باش اعلام شد و بیان شد که ظرف ده دقیقه کلیه اعضا با لوازم فنی بیرون حاضر باشند. تیم آقایان در جلو و تیم بانوان هم در پشت سر به جلوداری آقای میربلوک به سمت قله سیاه کوک حرکت کردند. پس از رسیدن به شیب زیر قله تیم با یک استارت سرعتی خود را به بالا رسانده و همه شکر گذار خداوند شدند که سلامتی را بهشان عطا فرموده.
پس از بازگشت به پناهگاه سرچال تیم اقدام به فرود به پناهگاه رودبارک کرد و از آنجا هم به سمت مشهد که دوستان شهرستانی هرکدام در شهر خود تیم را ترک می کردند.

 

با عرض معذرت به دلیل دیر کرد بیش از حد