وبلاگ کوهنوردی نیشابور و نیشابوری ها

<--به اولین وبلاگ ورزشی نیشابور و جامع ترین باکس اطلاعاتی کوهنوردی نیشابور خوش آمدید-->

وبلاگ کوهنوردی نیشابور و نیشابوری ها

<--به اولین وبلاگ ورزشی نیشابور و جامع ترین باکس اطلاعاتی کوهنوردی نیشابور خوش آمدید-->

بازار داغ صعود ها

در طی 15 روز گذشته صعود های متفاوتی توسط کوهنوردان نیشابوری در سرتاسر ایران برگزار شد که از شاخص های آن می توان به صعود گروه کوهنوردی هما به قله دماوند در هفته گذشته و صعود چهار نفره مجید نیک منش (رییس هیئت کوهنوردی نیشابور) به همراه سه تن از مسئولین کمیته های هیئت: آقایان ایمان شاکری (مسئول کمیته امداد و نجات) و رضا ملا نوروزی (مسئول کمیته روابط عمومی هیئت کوهنوردی نیشابور)و علی ظفر مهاجر مسئول کمیته امور رایانه به قله علم کوه اشاره نمود. همچنین صعودی توسط آقای حمید درخشان به علم کوه در دو هفته گذشته نیز انجام شد.

گروه بینالود

 

گروه کوهنوردی بینالود امروز عازم تهران شدند. تعداد 10 نفر از اعضای گروه بینالود توسط سه دستگاه خودروی شخصی برای انجام کار فنی بر روی برف و یخ عازم منطقه حسن در در ارتفاعات البرز مرکزی شدند. این تیم که افرادی همچون حمید میربلوک را نیز در اختیار دارد علاوه بر کار برف و یخ قصد صعود به چند قله را نیز دارند.

مهدی لگزیان

 

مهدی لگزیان که شاید بتوان گفت تنها کسی است که در نیشابور به طور تخصصی بحث غارنوردی را دنبال می کند چند روز پیش به سومین همایش غارنوردی که به همت کوهنوردان تبریزی در مراغه برگزار می شود اعزام شد. 

mahdi lagzian

اتمام پروژه آبرسانی به پناهگاه دوشهید نیشابور

 

اعضای هیئت کوهنوردی نیشابور به همراه تنی چند از کوهنوردان گروههای نیشابوری اقدام به آبرسانی به پناهگاه دوشهید نمودند.

آب که از چشمه های اطراف پناهگاه به محیط پناهگاه رسانده شده است در دو قسمت قابل برداشت است یکی حدود 50 متر بعد از پناهگاه و دیگری کمی پایین تر از دستشویی می باشد.

هزینه لوله های جاگذاری شده در این برنامه را تماما گروه پیام بر عهده گرفت.

جا دارد از زحمات تمامی کسانی که در این برنامه متحمل زحمت شده اند تشکر و قدردانی کنیم گر چه که نفس عمل انجام شده جای بحث دارد.

آسیب های شایع پا

 

ضربه دیدگی ناخن و بستر ناخنگاهی خصوصاً زمانی که سایز کفش به درستی انتخاب نشده باشد ، فشارهای وارده به انگشتان و ناخنها به حدی است که منجر به بروز خون مردگی در زیر ناخنها و دردهای شدید موضعی می گردد . در چنین شرایطی گهگاه ، خونریزیهای کوچک زیر ناخن ، به کبود و سیاه شدن زیر ناخن می انجامد . در بعضی افراد تغییر شکل و اندازه ی کف پا در حین ایستادن و فعالیت ، بسیار زیاد و بعضاً بالغ بر دو سایز می باشد که قطعاً این افراد به شدت مستعد آسیب انگشتها و ناخنها هستند . خونریزی و تجمع آن در زیر ناخن ، هر چند اندک ، با جدا کردن ناخن از بستر آن ، به درد شدیدی می انجامد که گاهی راه رفتن را دشوار می سازد و نیاز به اقدامات درمانی خاص را طلب می کند .

مهمترین اصل در پیشگیری از بروز این عارضه ، انتخاب کفش و سایز مناسب می باشد در شرایط حاد و چنانچه درد ناشی از افزایش فشار در زیر ناخن بسیار زیاد باشد ، می توان با ایجاد یک سوراخ کوچک در سطح ناخن ، امکان تخلیه خون و کاهش فشار و درد را فراهم نمود . برای این منظور می توان با حرارت دادن یک سر یک گیره کاغذ یا سوزن و قرار دادن آن بر روی ناخن به سادگی و بدون درد ، سوراخ لازم را در سطح ناخن ایجاد نمود .
استفاده از داروهای مسکن مانند استامینو فن به همراه کاستن از میزان فعالیت و استفاده از کفش راحتی و یا دمپایی به درمان سریعتر مشکل کمک می کند .

ادامه مطلب ...

تقویم گروه کوهنوردی بانوان هما

برنامه سه ماهه دوم سال 1388 گروه کوهنوردی بانوان هما نیشابور

ردیفتاریخمسیر سرپرستملاحظات
۱۸۸/۴/۵گرینهحیدریقوچگر
۲۸۸/۴/۱۲خرو عسکر آبادیرودمیان
۳۸۸/۴/۱۹درخت جوزجاجرمیبینالود
۴۸۸/۴/۲۶گرینهبقیعخرو
۵۸۸/۵/۲سوقندذبیحیدرخت سیب
۶۸۸/۵/۹-۶دماوندلطفیجاده هراز- گزانه- یال شمال شرقی
۷۸۸/۵/۱۶بوژانفریدنیازنبورگاه
۸۸۸/۵/۲۳درودسمانه لطفیچشمه سون آب
۹۸۸/۵/۳۰عیش آباد مهربانیچنگه بز

پیچ خوردگی مچ پا

 

ممکن است پیچ خوردگی خفیف مچ پا به شدت درد ناک باشد در حالی که آسیب دیدگی شدیدتری همچون شکستگی استخوان یا پارگی رباط در ابتدای علائم مشخصی نداشته باشد.
 تشخیص :
1- سابقه تروما (ضربه)
2- درد و حساسیت موضعی
3- تورم
4- تغییر شکل موضعی
5- خون مردگی ( گاهی اوقات)
6- حرکت مفصل در جهتی که موجب کشیدگی رباط میشود ، درد را تشدید می کند.
 

ادامه مطلب ...

تصمیم گیری در مورد پناهگاه دوشهید

 

 

هیئت کوهنوردی نیشابور در یک جلسه مشترک با مسئولین گروههای رسمی نیشابور در روز شنبه مورخ 30/3/87 جلسه داشت.

در این جلسه علاوه بر مسئولین گروه ها تعدادی از مربیان و صاحب نظران هیئت کوهنوردی نیشابور نیز شرکت داشتند.

مبحث این جلسه تصمیم گیری پیرامون پناهگاه دوشهید بود. پیشنهاد های جلسه ، گسترش پناهگاه یا حذف آن و آبرسانی از چشمه های اطراف به پناهگاه بود.

این طرح ها موافق و مخالفینی داشت. به عنوان مثال نظر خانم سلیمانی معاون هیئت کوهنوردی نیشابور مبنی بر گسترش و همانند سازی پناهگاه دوشهید با پناهگاه رودبارک بود.

و جناب آقای میربلوک مربی و پیشکسوت هیئت کوهنوردی نیشابور خواستار حذف پناهگاه با دلایل مستدل شدند. ایشان در ادامه گفتند که یک قله سه هزار متری گرچه که در بین قله های هم طراز خود سخت ترین قله ایران محسوب می شود ولی نیازی به پناهگاه ندارد و وجود پناهگاه باعث ایجاد مسائل جانبی خواهد شد.

وی همچنین با یاد کردن از مربی خود صامر ابراهیمی (پدر کوهنوردی نیشابور) گفت که ما سخت کوش بار آورده شده ایم وافرادی که بدنبال کوهنوردی در منطقه باشند عملا نیازی به پناهگاه ندارند. آب کوهنورد باشید در کوله اش و چادرش همیشه همراهش باشد.

در انتهای جلسه تصمیم بر این شد که فقط طرح آبرسانی به پناهگاه انجام شود.

نقد و انتقاد: جا دارد اینجا دوباره یادی کنیم از آقای رضا زارعی که لطف کردند و کامنتی برای وبلاگ گذاشتند.(برای خواندن آن اینجا کلیک کنید)

قبل از هر حرفی باید گفت که اصلا چرا باید این پناهگاه وجود داشته باشد و تجهیز شود؟

مگر نه آنکه وجود این پناهگاه باعث پایین آمدن سطح فنی و قدرتی کوهنوردان می شود؟

مگر نه آنکه بدلیل وجود پناهگاه چهره منطقه در اثر وجود زباله های ناکوهنوردان دچار تغییر شده ؟(هر چند کم)

پوشش گیاهی اطراف پناهگاه هم بدلیل آتش زدن گون ها و دیگر گیاهان توسط همان ناکوهنوردان از بین رفته است.

پس چرا. . . ؟

شاید از بین بردن پناهگاه و حذف آن با توجه به اینکه دو نفر در طی ساخت آن شهید شده اند و یا اینکه زمینه تفکری قشر عام با این امر همسو نباشد به صلاح جریان فکری جامعه کوهنوردی نباشد ولی دیگر تجهیز کردن آن کمک کردن به تشدید مسائل منفی آن است.

آقای میربلوک به عنوان نماینده جامعه کوهنوردان فنی شهرستان حرف قابل توجه و تاملی بیان کردند ولی متاسفانه کو گوش شنوا؟ حتی همان کوهنوردان فنی حاضر در جلسه مانند خانم سلیمانی هم با ایشان همسو نشدند.

امیدواریم پیش بینی های ما غلط از آب در بیاید و آبرسانی به پناهگاه باعث تشدید آثار منفی در جامعه کوهنوردی نیشابور و منطقه نشود.

اما.........