وبلاگ کوهنوردی نیشابور و نیشابوری ها

<--به اولین وبلاگ ورزشی نیشابور و جامع ترین باکس اطلاعاتی کوهنوردی نیشابور خوش آمدید-->

وبلاگ کوهنوردی نیشابور و نیشابوری ها

<--به اولین وبلاگ ورزشی نیشابور و جامع ترین باکس اطلاعاتی کوهنوردی نیشابور خوش آمدید-->

تصمیم گیری در مورد پناهگاه دوشهید

 

 

هیئت کوهنوردی نیشابور در یک جلسه مشترک با مسئولین گروههای رسمی نیشابور در روز شنبه مورخ 30/3/87 جلسه داشت.

در این جلسه علاوه بر مسئولین گروه ها تعدادی از مربیان و صاحب نظران هیئت کوهنوردی نیشابور نیز شرکت داشتند.

مبحث این جلسه تصمیم گیری پیرامون پناهگاه دوشهید بود. پیشنهاد های جلسه ، گسترش پناهگاه یا حذف آن و آبرسانی از چشمه های اطراف به پناهگاه بود.

این طرح ها موافق و مخالفینی داشت. به عنوان مثال نظر خانم سلیمانی معاون هیئت کوهنوردی نیشابور مبنی بر گسترش و همانند سازی پناهگاه دوشهید با پناهگاه رودبارک بود.

و جناب آقای میربلوک مربی و پیشکسوت هیئت کوهنوردی نیشابور خواستار حذف پناهگاه با دلایل مستدل شدند. ایشان در ادامه گفتند که یک قله سه هزار متری گرچه که در بین قله های هم طراز خود سخت ترین قله ایران محسوب می شود ولی نیازی به پناهگاه ندارد و وجود پناهگاه باعث ایجاد مسائل جانبی خواهد شد.

وی همچنین با یاد کردن از مربی خود صامر ابراهیمی (پدر کوهنوردی نیشابور) گفت که ما سخت کوش بار آورده شده ایم وافرادی که بدنبال کوهنوردی در منطقه باشند عملا نیازی به پناهگاه ندارند. آب کوهنورد باشید در کوله اش و چادرش همیشه همراهش باشد.

در انتهای جلسه تصمیم بر این شد که فقط طرح آبرسانی به پناهگاه انجام شود.

نقد و انتقاد: جا دارد اینجا دوباره یادی کنیم از آقای رضا زارعی که لطف کردند و کامنتی برای وبلاگ گذاشتند.(برای خواندن آن اینجا کلیک کنید)

قبل از هر حرفی باید گفت که اصلا چرا باید این پناهگاه وجود داشته باشد و تجهیز شود؟

مگر نه آنکه وجود این پناهگاه باعث پایین آمدن سطح فنی و قدرتی کوهنوردان می شود؟

مگر نه آنکه بدلیل وجود پناهگاه چهره منطقه در اثر وجود زباله های ناکوهنوردان دچار تغییر شده ؟(هر چند کم)

پوشش گیاهی اطراف پناهگاه هم بدلیل آتش زدن گون ها و دیگر گیاهان توسط همان ناکوهنوردان از بین رفته است.

پس چرا. . . ؟

شاید از بین بردن پناهگاه و حذف آن با توجه به اینکه دو نفر در طی ساخت آن شهید شده اند و یا اینکه زمینه تفکری قشر عام با این امر همسو نباشد به صلاح جریان فکری جامعه کوهنوردی نباشد ولی دیگر تجهیز کردن آن کمک کردن به تشدید مسائل منفی آن است.

آقای میربلوک به عنوان نماینده جامعه کوهنوردان فنی شهرستان حرف قابل توجه و تاملی بیان کردند ولی متاسفانه کو گوش شنوا؟ حتی همان کوهنوردان فنی حاضر در جلسه مانند خانم سلیمانی هم با ایشان همسو نشدند.

امیدواریم پیش بینی های ما غلط از آب در بیاید و آبرسانی به پناهگاه باعث تشدید آثار منفی در جامعه کوهنوردی نیشابور و منطقه نشود.

اما.........