وبلاگ کوهنوردی نیشابور و نیشابوری ها

<--به اولین وبلاگ ورزشی نیشابور و جامع ترین باکس اطلاعاتی کوهنوردی نیشابور خوش آمدید-->

وبلاگ کوهنوردی نیشابور و نیشابوری ها

<--به اولین وبلاگ ورزشی نیشابور و جامع ترین باکس اطلاعاتی کوهنوردی نیشابور خوش آمدید-->

کلاه

 

یک ضرب المثل قدیمی می گوید: اگر پاهایتان سرد است یک کلاه به سر خود بگذارید. بدون کلاه سر انسان مانند یک رادیاتور عمل می کند و نصف گرمای یدن از انجا خارج می شود. زمانی که بدن سرد می شود سیستم داخلی بدن انتقال خون به دستها و پاها را کاهش می دهد و ان را برای گرم نگهداشتن نقاط حساس و مهم از جمله سر حفظ می کند. زمانی که کلاه بر سر خود می گذارید این اثر بر عکس می شود. کوهنوردان معمولا چند نوع کلاه مختلف با خود دارند.

همراه داشتن چند نوع کلاه باعث می شود که بتوان سریع خود را با تغییرات حرارت تطبیغ داد. جهت جلوگیری از بدشانسی و برده شدن کلاه توسط باد به قعر دره ها سعی کنید که انها را با ریسمانی به لباس خود گره بزنید. 

سعی کنید در تمامی برنامه ها با خود دو کلاه داشته باشید. یک کلاه اضافی مانند یک زیر پوش اضافی حرارت بیشتری تولید می کند و وزن ان هم زیاد نیست. گاهی مواقع به هنگام هوای سرد می توان یک کلاه نازک در زیر کلاه ایمنی به سر کرد.

» انواع کلاه :

                  1. کلاه معمولی       2. کلاه حمله       3. کلاه ایمنی       4. کلاه افتاب گیر

 

» کلاه معمولی : این کلاه ها به عنوان کلاه عایق و گرم کن به حساب می اید که معمولا از جنس پشم و پولی پروپیلن و یا پلار است.

» کلاه حمله : کلاه حمله تمام گردن و سر را می پوشاند و دارای کارکرد های چند جانبه هست. در سرمای زیاد می توان  انها را به شکل کامل استفاده کرد و زمانی که هوا گرم تر می شود با تا کردن و بالا زدن ان تهویه بهتری برای قسمت یقه و گردن ایجاد کرد.

» کلاه ایمنی : کلاه ایمنی در مواقع پرتاب شدن سنگ از بالا در سنگ نوردی و کوهنوردی است.

» کلاه افتاب گیر : کلاه افتاب گیر مدور با لبه های عریض باعث ایجاد سایه روی گردن و گوش ها می شود و در بین صعودکنندگان یخچال ها هم محبوبیت دارد.